tisdag, januari 23, 2007

Tönt- (tant?) varning...

Det är ofta lite töntvarning på mig, det vet jag ju redan! Gillar ju att testa på lite olika saker och bryr mig inte så mycket om det är klassat som töntigt eller inte av allmänheten. Senast har jag köpt mig en stegräknare. Gjorde det i höstas efter att ha varit på hälsokontroll via jobbet.
- "Hur mycket motionerar du, totalt?"
- "Jaaaa du.. bra fråga, svårt att säga,... det varierar ju så ....".
- "Köp en stegräknare, se till att gå 10 000steg på en och samma promenad, gärna på en timma, varje helgdag. Gör sen så gott du kan på veckorna."
-"Aj aj madam"

Plötsligt inser man att en dag på jobbet ger lika "många" steg som en 30min promenad. Och då inkluderar det till och från bilen, kanske ut på stan på lunchen och så runt på jobbet. 9 timmar tar det, men det motsvarar inte mer än 30 min promenad, vilket är en fis i rymden. Stackars kropp om man skall ha ett sådant här stillasittande jobb hela livet. I alla fall så har den där räknaren blivit en liten koll och så är det ju kul att försöka öka varje månad. Snart kanske man kan rita lite grafer på det till och med ;-P

Inga kommentarer: