fredag, januari 19, 2007

Materiella ting

Har ni funderat på detta med materiella saker? En del saker kan vara så väldigt viktiga för oss, men innerst inne så vet de flesta att just materiella saker inte är viktigt när det kommer till kritan. Jag har funderat på vad som är "viktigare" (skillnad på viktigare och viktiga) för mig. Vilka saker står ut, stora som små.

- Kameran
- Alla mina foton (det är ju inte materiella värdet, så de hör inte riktigt hemma här)
- Tillgången till Internet. Hemskt men sant, dator och Internet.
- Plattången. Nej jag är ju inte SÅ fåfäng, men det är väl just därför den är så viktig, för den förenklar såååå mycket.
- Ansiktsvatten. Det är bara så tillfredsställande att känna sig ren i ansiktet.
- Sköna skor. Mina fötter är en stor del av min kropp, inte bara till ytan ;-)

Sen har jag lite svårt att komma på fler saker. Funderar på mobilen, men jag tror nog lite det i alla fall. När jag sen tänker lite längre så var det många av sakerna som jag inte hade med mig när jag var ute och reste med ryggsäck. Automatiskt blir det ju så att man måste prioriera bort saker. Givetvis var kamerna med och jag hade sköna skor, det är ju liksom sånt som hör till resan, men sen var det inte dator alls, mer än när jag rapporterade i resadagboken. Och fåfängen får man ju lämna hemma redan från början. Och hur bra mår man inte på en sådan resa ändå? Nej det fattar väl jag med att en plattång och ansiktvatten inte kan vara avgörande, men jag menar ändå att det är konstigt att det kan vara så viktigt i ens vardag ändå. Som när plattånge gick sönder isomras, jag var ganska orolig ett tag där faktiskt.

Nu känns det som om jag har skrivit väldigt löjliga saker, men jag vet att jag är inte ensam i världen om att vara löjlig :)

Inga kommentarer: