onsdag, januari 10, 2007

Knasfilm och laxmacka

(den uppmärksamme märker att jag nu gör repris på rubrikupplägget)

Igår spontanbioade jag och såg "Deja Vu" med Denzel efter att ha varit på Öppet hus med JAK. Redan innan kommenterade jag filmen som att: "Det är nog en DVD-film". Då syftade jag på att det antagligen är en film man max borde betala 49spänn för oavsett hur många man är som ser den. Samt att man kan pausa och göra nödvändiga breaks eftersom man inte sitter fängslad och glömmer bort tiden. Efter filmen kan jag väl lägga till ytterligare en aspekt som verkligen klassar den som en DVD-rulle; det hade varit skönt att kunna trycka "fast forward" stundtals.... Nej jag rekommenderar den inte, men det har en udda historia. Resa bak i tiden, men ändå inte, men ändå... Äh jag greppade inte det vetenskapliga dravlet. Kvällen slutade fint med en Irish Coffé mitt i natten som dessutom var modifierad av bar-killen. Han såg väl på mig att jag inte är ett fan av Whiskey, så han stod på sig för att byta ut den och sockret till en likör som heter Dom Benedictine. Svårt att förklara den kryddningen men det blev trevligt i det varma kaffet. Tydligen än bättre i en latté.

Idag har jag bara hunnit konstatera att Expresso House smörgåsar med lax, creme cheese, rödlök och ruccola är en underbar kombination. Annars är det mest kris och panik både högt och lågt på jobbet. Simma lugnt!

Inga kommentarer: