måndag, januari 15, 2007

Tjejmiddag och reseplaner

Det har väl inte undgått någon att det blåste lite i helgen? Jag hade faktsikt lite tur. För engångsskull, ha ha. Utan turen hade det kanske inte varit så illa i alla fall, men ändå.

På lördagen var tjejerna hemma hos Cissi för tjejmiddag som vi har missat lite det senaste. Mycket trevligt och lite fööör god mat, orkade knappt dricka upp mitt vin sen... Jag sov över och det började blåsa redan en hel del på kvällen. Hade inte egen bil ner och det var här jag menade att jag hade lite tur. Det blåste ner ett träd sedan dagen efter som hade stängt in mig om jag hade haft bilen (men det kanske inte var så svårt åtgärdat, men det låter lite dramatiskt i alla fal!). Lina hade sovit i Veddige och kom och hämtade mig "på vägen" till Gbg. På kvällen hade vi alla pratat om den stundande resan, men egentligen är det bara jag och Lina som har fullständiga planer och viljan att genomföra en längre resa just där. Så i bilen på vägen hem började jag och Lina fundera på varför vi är så heta på Vietnam egentligen, vi har ju båda varit en del i Asien. Då vaknade en lite bortglömd dröm hos mig; Tanzania! Så vi pratade en del om det och nu vet vi inte riktigt vad vi vill men det gäller väl att läsa på lite samt prata med de vi vet har varit i dessa länder. Snart måste ju flyg beställas!

Inga kommentarer: