söndag, april 08, 2007

6 barnsmor och ny kombo

Vaknade lite banan-likt i morse men hade på det hela sovit ganska bra i Jessicas soffa. Bara jobbigt att jag jämt är toktrött när jag vaknar, oavsett hur länge jag har sovit.

Hälsade på Cecilia och hennes man i Varberg. Trodde nog att jag skulle "råka ut" för lite trädgårdsarbete eller liknande, men vädret räddade mig. Eller så var det kanske så att Cissi gärna hittade på något annat en liten stund. Vi tog lite mat på "Blå dörren " inne i stan och passade sen på att skaffa lite godis som passar lite filmtittande. Jag fick välja och vraka i filhyllan och valde av någon telepatisk anledning The Yards. Ingen munter film direkt men i alla fall ganska sevärd.

När både mat- och godismagarna var mättade så skulle jag börja ta mig hemåt. Först valde Cissi ut 6 bebisar som jag skulle adoptera. Tre skott tomater, två skott gurka och ett skott sockeräror som har fötts på landet i Blixtorp skulle nu komma till förorten för en hårdare uppfostran. Det började hårt med rally och disco i Uno. Sen skedde en liten olycka då den inte så vana mamman tappade en av trillingarna och sockerärtan i asfalten hemma. Skrapade ihop resterna av mina förlorade barn så gott det gick och skall vara lite omvårdande så kanske de klarar sig. Det är som vi alltid vetat, inte kan jag vara någon vidare mamma ;o)

Jag har väl bott här i ca ett och halv år. När jag flyttade in så kände jag inte för att prioritera en TV det första jag gjorde, så jag skaffade mig en begagnad, en som var gratis tom. Inte så stor men den fungerade. Sen har det rullat på så, denna helgen har jag hämtat en 26'' från en kompis mamma som skulle till tippen, känns ju helt ok!

Två underbara veckor med bara sol. Det var så våren började, men nu är det april. Nu ligger blötsnön grått på marken utanför.

Inga kommentarer: