tisdag, april 10, 2007

Städ-adrenalin

Annandagen blev en riktig arbetsdag. Eller inte riktigt riktig, började ju inte förrän vid 12 och var inte på jobbet. Hushållsarbete och kroppsarbete. Tycker som de flesta andra att det finns roligare saker än att städa. Men eftersom jag ändå hade tvättid så kan man passa på att städa lite samtidigt. Här kommer en av mina svagheter in. Har lite svårt att göra saker lite lagom. Har inte städat på länge för att jag inte haft tid att städa så mycket som jag viljat (och då gör jag det inte alls). I natt när klockan var halv ett stod jag och torkade av badrumsspegeln, tittar på mig och själv och tänker äntligen: "är inte sömnen lite viktigare än prickarna på spegeln?"

Hoppar i säng och börjar fylla i en enkät jag fått från fastighetsägaren, allt för att börja bli lite trött. Gör den klart och sen har jag ändå svårt att somna. Det är knäppt att ha sådana dagara då ju mer jag gör, ju piggare blir jag!

Förutom blompyssel, tvätt, bäddning, sortering av papper, disk, källsortering, dammsugning, dammtorkning, kanalinställning, golvtorkning, garderobsrensning och kylskåpsrensning så var jag även på gymet. Heja!

Inga kommentarer: