torsdag, april 26, 2007

Övertrasserad

Ja idag var det dags att rycka upp sig lite vad det gäller privatekonomin. Mindre kul att regga alla räkningar när elen och hemförsäkringen kommer samma månad som Fotoklubben skall ha betalt för förra vårens resa (nej det går inte alltid så fort att reglera skulderna) och som min besinräkning plötsligt var 600 spänn dyrare än vanligt. Kommer nog hamna back redan från början när autogirona har skramlat igenom, jippi.. not

Lika bra att regga deklarationen. Gjorde mitt reseavdrag och två minuter senare var den inskickad och jag har ett kvitto i pdf-format. Underbart! Kan inte bli bättre!

Skyndade från jobbet och satt sedan i bilkö för att hinna till ett möte med JAK, vår lilla lokala avdelning. Vi gjorde upp en hel del planering inför resten av året, med datum för lite olika utbildningar, föreläsningar och möten. Skönt att det är ordnat i tid. Nu är det bara att se fram emot pengarna.

På vägen hem stannade jag på Ica för att köpa lite frukt, när mitt VISA bestämde sig för att strejka. Efter mycket men kunde kassörskan knappa in siffrorna och det gick att handla lite. Tog mig då till närmaste bankomat för att ta ut lite kontanter ifall de suckar ihop totalt, men enligt automaten hade jag "fel" kort. Passande att det händer samma dag som man fått sin lön! Som om jag har stora reserven i plånboken nu, eller inte. Fick tillslut ta ut pengar på Statoil så jag klarar mig några dagar. Testade senare nu på kvällen att handla en sak på nätet, men det gick inte heller! Så nu ligger det inne en ny beställning hos SEB.

En bild från Stockholms stadshus som inte har något med inlägget att göra.

Inga kommentarer: