onsdag, april 11, 2007

Billig fylla

Svårt måndags-syndrom igår (även om det var tisdag). Lite svårt att komma in i mina ärenden på jobbet och styrs mycket av alla samtalen på telefonen. Jag hoppar in och svarar för han som brukar prata i telefon, han är ledig.

Efter jobbet åker jag in för en träff med JAK-folk. Vi diskuterar motioner som kommit in till det kommande årsmötet senare denna månaden. Det är en bra diskussion och det känns faktiskt som en bra laddning inför årsmötet.

Efteråt går vi i den snåla vinden och tar en öl på Gillestugan. Eller det som var Gillestugan, otroligt synd att ett sådant historiskt ställe har försvunnit.

I morse vaknar jag och känner mig helt väck. Sätter mig på sängkanten en stund och grubblar på vad det är jag känner. Är jag bara otroligt trött? Mår jag illa? Kommer fram till att jag känner mig bakis, vilket inte är så troligt efter knappt en mellanöl. Funderar på att lägga mig igen och vänta ut en förbättring och kanske komma in senare. Kommer dock ihåg en liten att-göra-lista att klara av innan Arbetsmiljöverket kommer för ett tillsynsbesök imorgon. Bättre att åka till jobbet och åka hem sen i så fall.

Reser mig upp och går en sick-sack liknande väg till toaletten. Känner mig inte bakis längre, mer åt det onyktra hållet. Ett tillstånd man ibland uppskattar, dock inte nu här på jobbet ...

Inga kommentarer: