lördag, april 21, 2007

Ge och ta

Jag har en otroligt snäll kompis i Jessica som har lagat mat till mig flera gånger denna vecka. Idag var jag där och åt middag, se bild på det goda receptet!En annan dag var det lunch, också otroligt gott med hemlagad pizza igår och en räkrätt en dag som var nyligen men jag minns inte veckodagen längre. Jobbet gör mig lite trött i skallen. I alla fall, tack Jessica! Men jag har försökt vara snäll tillbaka och lånat ut Uno både för körvana och för vanligt transportbehov, hoppas att det har hjälpt lite i alla fall. Men det är väl lite så det fungerar att man ger och tar lite. Tycker i alla fall att det är det man skall eftersträva.


I morgon lördag åker jag till Skövde. JAK-banken skall ha årsmöte i 1,5 dag, första gången för mig. Skall vara aktiv i ett utskott där motioner diskuteras innan stämman går till beslut. Har dålig ordning hemma nu så jag vet inte ens om det är så att jag har fått papper för några veckor sedan inför årsstämman och i fall de nu skall med. Det är som det är ibland, riktigt rörigt.

Apropå röra. Tack vare att det har varit många saker på jobbet ( har dock inte jobbet över och hållt på) så har jag inte riktigt haft tid till att vara noga med dokumentering, administrera och hålla ordning och reda. Så idag har jag suttit hela dagen och BARA städat bland mail, på skrivbordet, i arbetsmappar på datorn mm. Fick häromdagen uppgraderat Outlook till 2007 och där har jag tittat på lite förenklingar så jag kan ha bättre koll framöver. Dock är det väl inte så roligt att sitta så en hel dag så jag såg ganska mycket emot vår fredagsfika med kaffe och lite bulle. Då träffas vi som är på kontoret, både från "mitt" företag och grannföretaget. Hann väl sitta ner i säkert två minuter sen ringer en transportör som har kommit sent så att han har missat vår lagerpersonal som går hem tidigare på fredagar. Snällt får jag skutta ut och låsa upp, dra fram papper och truck till honom. Visste inte hur lång tid det skulle ta så jag kunde inte riktigt lämna honom. Ca 20 min senare kom jag tillbaka och då hade alla fikat klart så gott som. Mmm det var kul, inte. Kommer fler fredagar som tur är!

Inga kommentarer: