söndag, augusti 19, 2007

Kvalitetssöndag

Söndag - dags att göra precis det som föll mig in. Igår gick jag på tentan vilken faktiskt var svårare än jag trodde. Det kan ha gått åt båda hållen helt enkelt. Roligt nog är det väldigt många som har brytt sig och frågat hur det gått och stöttat, önskat lycka till och så vidare. Det har ringts, smsats, kommenterats här på bloggen och även på min sida på Facebook har det frågats. VERKLIGEN kul med stödet! Apropå Facebook, som någon sa, this is the shit. Community (utan inriktigt, passar alla!) som vid första anblicken enligt mig inte ser så kul ut, men av någon anledningen så är det väldigt interaktivt och det händer nya grejer lite då och då. Rekommenderas att provas i alla fall.

Efter den svåra tentan så blev det ett litet besök hos Carro & Adam och det bästa, deras Ella, den nya familjemedlemmen (ingen bild för jag hade (skandal!) ingen kamera med mig). Får se när man får chansen nästa gång, för nu skall de flytta till Helsingborg om några veckor.

Egentligen var jag trött nog att åka hem och lägga mig, men det mesta passade in för att vi skulle ta det sista som skulle fixas med mammas vindskivor, så jag och mest Patrik gjorde det avslutande där igår kväll. När jag åkte hem därifrån kände jag att jag nog inte borde köra bil, men då hade jag redan kommit en bit, så det var bättre att spärra upp ögonen och åka hem.

Nu skulle man då få sova ut utan väckarklocka, men vaknar 7 och någonting. Suck, somnar om då och drömmer knäppa saker, hela veckan vävdes in; jobb, plugg, folk, snickrande, tenta, tankar och känslor.

Den är det kvalitetssöndag för hela slanten, frukost i sängen med laptopen igång. Surfar till fotosidan och läser om den förväntade nya Canon-kameran som man tror presenteras imorgon. Det spekuleras hej vilt i forumet och jag tänker att min inköpslista/önskelista för kameragrejer jag vill/ska handla i New York kommer bli lång... Det blir besök på Facebook och lite kompisars bloggar. Jag gör vuxenpoängstestet som Cissi länkar till och prickar nästan in min ålder; 28,1. Den du Cissi! (som fick över 40 he he).

För att inte sitta inne hela dagen tog jag benen istället för hjulen till Ica, tar ca 20 min vilket inte är lång, bara tungt om man storhandlar.

Långt inlägg om allt och inget, men det är ju frivilligt att läsa. Det är inte ofta ni skriver kommentarer, men det är kul så passa på någon gång då och då. =)

Inga kommentarer: