tisdag, augusti 14, 2007

Sirap

När jag kommer hem ligger det ett vykort från Paris på dörrmattan. Efter att jag har läst det sätter jag upp det på kylskåpet med en magnet. Jag har väldigt sällan saker på kylen, i alla fall få saker och nu sitter det förutom själva magneterna två vykort från Paris och inget annat. Känns som om jag har missat något! Trots att jag ser mig själv som ganska långt ifrån en romantiker så är det klyschigt nog ett resemål jag kommer försöka att "spara" till att resa på tu man hand med han med stort H en dag. Klart har man "vägarna förbi" kanske det inte blir enligt tanken, men vi får se helst enkelt. Det kanske inte ens blir så mycket resande i framtiden. Bara för att jag har haft turen att vara på andra sidan jorden, är det inte säkert att jag har möjlighet att se Europas städer.

Kortet var i alla fall från min kusin och hennes son Isac. Jag visste inte att de hade varit i Paris så det var kul med en liten överraskning.

Idag fick jag även en glimt tillbaka till mitt gamla studentliv. Den tiden då jag sprang på kåren och jobbade på pubkvällar så var vi en grupp så kallade sexmästare (ett namn som från början satte stora frågetecken i mitt huvud) som lärde känna varandra väl. En ur gruppen jobbar idag hos en av våra leverantörer och som besökte jobbet idag. Konstrasterna är stora; först festar man ihop i ett år, ses knappt på fem år, sen är man kund och leverantör. Ok jag bättrade på ytterligheterna lite, men ändå. Dock väldigt kul att träffas!

För att få lite mer pluggat än vad det blir hemma i soffan var jag på biblioteket i Kungsbacka några timmar innan jag åkte hem. Jag tog ett par bensträckare från pluggboken och flanerade runt lite bland bokhyllorna. Det finns så OTROLIGT många böcker man skulle vilja läsa, mest bland faktaböckerna för min del just nu, men givetvis minst lika många bland skönlitteraturen. Jag blir så sugen att bara ta första bästa och gotta ner mig i ett hörn och bara plöja. Och jag skulle vilja komma ihåg allt jag läser. Märkligt att man inte är född med en superhjärna!

Nej nu skall denna B-människa gå och lägga sig. Och då syftar jag inte till min hjärnkapacitet, utan Cissi otroligt träffande inlägg i sin blogg, LÄS!!!

Inga kommentarer: