måndag, mars 05, 2007

Avslöjande

Igår vid Linas köksbord kröp det fram att det var jag som låg bakom ett luringsförsök på Lina förra våren. Jag hade inte planerat att säga något just igår, och om jag hade tänkt att säga något alls var heller inte självklart. Det är en sådan sak som är bra att spara tills Lina en dag gifter sig och Rebecka får för sig att hålla tal ... men men. Igår pratade vi om bilar till salu och begagnat så då kom jag att tänka på detta. Lina försökte sälja sin Volvo förra året och då ringde det en väldigt mystisk man som Lina, tyvärr, direkt misstänkte vara Peter i morgongänget på Radio City. Och mycket riktigt var det så, men det berättade han inte, utan han gjorde ett försök till att få Lina att bli chockad och vara underhållande i radion, men det lyckades inte så bra. Dock avsöljade han aldrig att det var fejk heller. Lina ringde direkt till mig med skarpa misstankar, men jag blånekade. Tydligen ganska bra i alla fall för sen gick hon på många andra också ... Nu ångrar jag i alla fall att jag sa något, för nu är hon lite hämndlysten, fastän jag inte lyckades! Hade jag hållt tyst hade jag kunnat gotta mig i flera år av att ruva på en hemlighet utan att behöva titta mig över axeln när jag är ute i mörkret på kvällarna ;o)

Inga kommentarer: