måndag, mars 19, 2007

Nyckel-flumm

Ingen idé att försöka mörka längre. Jag går inte att lita på! I helgen lyckades jag åka ifrån tanklocksnyckeln och sen nästan köra slut på bensin. Tvingades ringa min livlina pappa och byta till mig Gula Faran. Kanske skall jag ha den under tiden han hjälper mig med Unos små brister. Gula Faran är både spännande kul och lite skrämmande på en gång. Känns som att köra en gokart med tak ute bland de stora bilarna. Men den är slimmad som få och man har koll på allt! Den var för snabb för kameran idag, så kanske kan jag visa upp den i morgon.

Nyckelflumm nr 2 var inte lika illa, men först blev jag lite skraj. Var på gymet och insåg att jag inte hade nyckeln till skåpet på mig. Skåpet där alla kläder och allt annat var inlåst. Hm vad har Rebecka gjort nu! Men det var ingen större fara för den kom till rätta ganska snart. Blir bara så trött på mig själv ibland. Nu blir det i alla fall inte en tredje gång, inte den närmsta veckan i alla fall.

Träffade Cina idag över en fika. Först fick hon stå ut med frågestund med mina chefer som tyckte det var spännande att hon jobbar på sågen. "Tryck impat" var ett hett ämne tydligen. Och barkborrar, även om Cina verkade föredra "Fnysborren" som levde i spånet. Jag såg framför mig en stor hög med spån och så små söta "prosit!" lite då och då.

Inga kommentarer: