torsdag, mars 15, 2007

Dagsverke

Skuttade upp klockan sex i morse... eh nåja, jag var i alla fall på plats hos kund 17 mil in i småland när jag skulle klockan 9... eller i alla fall bara ett par minuter över 9. Kunden tyckte jag var punktligt, det var väl bra. Nästan heldag i skjorta och högklackat ifall kundens slutkund, som var i Småland för revision, skulle få för sig att intresserad sig av den lilla detaljern och delprocessen som jag är inblandad i. Men nej, fransmännen var på ett helt annat humör, jag fick ägna lite tid att granska att de nya arbetsintruktionerna fungerade bra i verkligheten och att personalen hade fått tillräcklig utbildning, sen åkte jag hem. Eller först sprang jag på en gammal klasskamrat som precis börjat jobba där, sen bar det iväg.

Snuvad på den franska konfekten som jag har laddat för i två veckor, var det bara att åka hemåt. Men vägen gick denna gång via Ullared. Gjorde mitt livs kortaste besök på GeKås, mindre än en timma, säkert 40 min!! Hundralapparna rullar ändå; Vårjacka och en massa förbrukningsvaror blev det. Och en billigt elvisp.

Vidare till min torsdagskurs, som drog ut lite på tiden så jag missade Aerobicspasset, vilket är det bästa passet jag går på nu. Något besviken funderade jag på om jag skulle trotsa tröttheten i alla fall med inte lika roligt pass... tog mig till gymmet och svettades lite kondisträning. Hem med kassarna, in i duschen, upp med benen soffan. Känner mig nöjd med dagen helt enkelt. Dock kunde middagen varit bättre en ett gäng baddare från Bräckboden och en Loka...

Nu är Robert Aschberg på TV och leker en brutalare PLUS-Sverker. Han nöjer sig inte med att skicka grejerna i soptunnan utan går loss på dem med hammare, helt rätt!

Igår fick jag av en snäll själ, nya roliga extrafunktioner att bland annat installera i Photoshop. Är hur sugen som helst att börja experimentera, men är fööör trött och då är jag verkligen trött om jag inte ens orkar det. Men blir det inget fotoväder i helgen kanske det blir datorväder?

Inga kommentarer: