måndag, mars 05, 2007

Slask och Ferraris

I torsdag hade jag en lite annorlunda jobbdag. Jag är ju alltid hemma på kontoret så att säga. Är det kundbesök på gång så är jag sällan själv eller så gäller det kvalitetsproblem. Men i torsdags var jag själv hos kund för att vara med som en del i att sjösätta ett nytt projekt och arbetet var ganska mycket praktiskt. Riktigt kul med den variationen faktiskt. Lång resväg dock så jag var bra trött när jag var hemma igen. På fredagen var det en del paniksaker, men en timma eller så på gymet efteråt varvade faktiskt ner.


Inget städande på fredagen, har gått ifrån den rutinen lite. Gick istället upp i lördags morse och tvättade hela förmiddagen; kuddar, täcke, kuddfodral, morgonrock, handdukar, kläder, sofföverdrag. Ja det mesta utan mattor och gardiner åkte med. På eftermiddagen åkte jag upp till Sisjön och letade mig ner till Oxsjön mm. Mycket snö och slask kvar så det var svårt att hålla ett bra promenadtempo. Istället var det benmuskler som fick jobba för att inte halka omkring för mycket. Konstigt nog så var det folk som joggade förbi mig och verkade inte tycka att det var svårt på ngt vis. Skönt var det i alla fall att vara ute när det nästan känns som vår. Hoppas verkligen att det inte kommer ngn mer snö för denna säsongen i alla fall.

Jag var annars själv hela lördagen och det var riktigt skönt. Mycket fixa hemma eftersom jag har skitit i det ett tag. Sova ut på söndagen kändes riktigt bra. Sen ringde Patrik mig och ville gå på motormässa, så då gjorde vi det. Efter det en sväng förbi Lina och Martins nya (och fina!) lägenhet i Guldheden och sen till Lina och Johan för god middag.

Inga kommentarer: