tisdag, mars 13, 2007

Legionärssjukan

Nej jag har inte blivit sjuk! Men idag hade Bostadsbolaget äran att per brev att meddela att nu skall varmvattnet bli ännu varmare då någon på gatan lyckats bli sjuk i just Legionärssjukan. Man skriver att man inte vet var bakterierna kommer ifrån och därför är det en säkerhetsåtgärd att höga temperaturen. DOCK har man under "löpande tekniska undersökningar" inte någon gång uppmätt temperaturer under krav (då bakterierna dör). Hm tänker jag då, dags för att sälja inte lite kvalitetstimmar där kanske?? Antingen har de inte alls haft godkända resultat och då måste de höja tempen och vill meddela om det? Eller så vet de att de inte kan lita på sina tekniska undersökningar och då är bäst att gardera sig? Ja, jag kanske inte skall analyser detta otroligt intressanta ärende (ironi) för mycket, men det är ju en ganska allvarlig grej att orsaka. Antingen har de full koll på läget och då har ju denna person blivit smittad någon annan stans, mer med det är det ju inte. Jag tror att de inte har så bra koll!

Edit: Var tom uppmärksammat i GP, dock inte med min kritiska vinkel ;o) http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=332571

Inga kommentarer: