torsdag, juli 26, 2007

2 mm


Konstig bild kanske? Ja det är bara ett litet smakprov på vad man kan göra med mitt nya objektiv. Köpte det idag efter att ha spanat till och från i flera månader. Det är det första jag har med fast brännvidd, men det mest speciella är att det är så kallat macro. Man kan ta närbilder och får väldigt kort skärpedjup om man vill. Se texturen på min röda soffa. Det är två skarpa millimetrar!
Det har varit en hel dag för mig själv men inte så själv ändå. Varit ute och fixat ärenden och shoppat, framförallt inför det stundande bröllopet. Det tog ju typ hela dagen, men så kommer man hem med ett nytt objektiv, lite fin-choklad, ren (nåja, hyffsast) bil, pricken över i:et till lördagens festkläder, en gästbok till bröllopet, ett paraply för fotograferingen och så vidare.
Nu skall jag fundera vad som händer med frisyren till bröllopet, måste planeras så klart!

Inga kommentarer: