onsdag, juli 25, 2007

Qute

Har varit barnvakt åt de två söta "systerdöttrarna" Wilma (4) och Isabel (7), både idag och igår. Är tröttare än då jag både jobbat och tränat på samma dag... (se inlägget nedan med videosnutt) Men det är klart, jag sitter ju inte bara stilla utan ger mig in i leken också. Det har varit väldigt kul, men det känns bra att vara hemma. Jag känner också att min egna barndebut ligger en bra bit fram i tiden, och då har jag ändå varit "utsatt" för två VÄLDIGT snälla barn. De gör inget bara för att jävlas. De utnjyttjar inte att jag inte kan deras regler, tvärtom hjälper de mig så gott de kan. Jag behöver inte vara rädd att de gör saker som är särskilt farliga.

Jag har dock fått lite tid att läsa på min ekonomitenta, kl nio på morgonen när de har tittat på "Hej hej Sommar" och kl nio på kvällen när de har lagt sig. Väl hemma har jag börjat planera för det kommande bröllopet i helgen! Jag skall fotografera Ingela & Peter och det är en del praktiskt att tänka på.

Inga kommentarer: