onsdag, juli 04, 2007

Sista måltiden

Det råder verkligen delade meningar i bekantskapskretsen, inklusive kollegor, över vad man tycker när jag berättar att jag fastar. Alltifrån att det är helt fel, till att nyfiket frågar varför eller hur det går till.

Jag har trappat ner lite på maten i två dagar nu, det har gått ganska bra, har kanske ätit lite för mycket på kvällarna, då det är som svårast. Nu väntar den riktiga kampen. Det är verkligen en kamp mot hunger i början men det sitter mer i huvudet än i kurret i magen. Men jag fokuserar på hur bra resultatet var förra gången jag fastade och hoppas på samma denna gång. Hittills har det bara yttrat sig att jag dricker mer samt är väldigt trött på eftermiddagarna och kvällarna.

Kommer kännas konstigt imorgon att börja truga isig juicerna igen. Sist var de nästa goda när man hållt på ett tag, men jag tvivlar på att de är det från början denna gång.

Men nu är i alla fall sista måltiden avklarad inför det här passet!

Inga kommentarer: