söndag, juli 29, 2007

Herr & Fru Ranki

Tänkte att de skulle få en egen rubrik, dock publicerar jag inga bilder på dem innan de har sett bilderna själva, kommer dock några andra från samma evenemang; Cissi & UB var väldigt finklädda, jag själv fastade med min svart-vita utstyrsel och så ett kort från utsidan på festlokalen då gästerna minglade i väntan på bruden och brudgummens ankomst.



Jag har alltså varit på bröllop, Peter och Ingela har gift sig i Karlskoga kyrka. Festlokalen heter Labbsand och ligger mitt emot Karlskoga över sjön med en underbar utsikt. Lämpligt nog så var detta även stället för vår övernattning. Jag åkte med UB & Cissi upp dagen innan för att även dela rum i en riktigt hygglig lägenhet, skönt att slippa campingstuga! Även om det har varit ok de andra gångerna i år så var detta väldigt rymligt, vi hade dessutom 2 sovrum att dela på.

Fredag kväll var det pizza hemma hos brudparet, sen åkte jag och Peter ut i skymningen och tittade på eventuella miljöer för deras porträttbilder i. Jag hade nämligen utmanat ödet och frågat om de var intresserade av min tjänster ;o) Vi fastnade för Björkborns herrgård, med vacker parkliknade trädgård, stort fint hus och en allé. Kände mig allt lite nervös både då och sen när det var dags att sova på kvällen.

På lördagen innan vigseln så var jag en sväng i Karlskoga centrum med mina roomies, och sen tog jag mig till salongen där Ingela gjordes iordning. Sen var väl kameran med i nära 10-11 timmar skulle jag tro! Riktigt kul, men det blir måååånga bilder att gå igenom. Vigseln var väldigt vacker och personlig då de hade en kompis tillika nyutexad präst som vigde dem. Många gäster, ca 90, och sen var festen igång på flera olika språk då de har släkt i både Finnland och Tyskland.

I dag har man av förklarliga skäl inte varit piggast i stan, men efter en slapp förmiddag, lite grillningen hemma hos Peter & Ingela (som säkert är glada för sitt stora hus när det kommer så här många gäster!) och en stadig UB-körning till västkusten var jag hemma tidig här på kvällen. Jag har så klart mest tittat på bilderna samt undersökt möjligheten till att göra ett bra bildspel med musik. Jag har tänkt på det tidigare men nu finns det verkligen en anledning att göra det. Efter några timmars letande, testande och läsande om olika program så har jag nog hittat ett bra nu!

Snart nya äventyr, på tisdag skall jag med Jessica till England.

Inga kommentarer: