torsdag, juli 05, 2007

Bullar med kanel

Förra gången jag fastade så nästan hallucinerade jag om kanelbullar. Denna gång har jag gjort något tokigare! Frivilligt dessutom. Jag har bakat 40 kanelbullar utan att äta någon av dem ...

När man inte äter så mycket blir man mycket trött på eftermiddagen och kvällen och för att inte somna kl halv sju på kvällen tänkte jag att det är bra om jag är aktiverad med något. Dessutom är det sista dagen innan semestern imorgon så jag skulle vilja bakat något till mina kollegor. När jag frågade dem idag om de hade några önskningar så blev det kanelbullar! Jag har aldrig gjort sådana på egen hand, bara med Lina en gång och en gång i ett storkök där jag hade ett tillfälligt jobb. Men det gick riktigt bra..tror jag..har ju inte ätit någon än. Skall lägga några i frysen som blir till en annan gång.

Och nej det blir ingen kanelbulle på bild, jag vägrar, det här är ingen mat-blogg! (Alla vet ju för 17 hur en sådan ser ut)

Inga kommentarer: