torsdag, juli 12, 2007

YES!!!!

Så glad är jag just nu!

Vi har tittat på lite biljettpriser till Costa Rica, ringt runt lite. Det är inte helt lätt att veta vart man skall ringa och samtalen tar tid då vi är 4 som skall åka, men 3 av oss vill stanna i New York på hemvägen och den fjärde vill åka hem direkt. Vi har heller inga bestämda datum vi vill åka utan åker gärna när det är som billigast. Priserna har varierat mycket och via nätet kan man bara söka och boka biljetter utan stopp (vad vi har sett i alla fall).

Igår ringde jag till Kilroy Travels, som för övrigt var väldigt trevliga och hjälpsamma. Där fick jag pris på drygt 12 000 vilket är nästan dubbelt mot vad vi trodde biljetten skulle gå på. Hon sa att det var väldigt ont om platser och flaskhalsen är att vi ville via NYC. Andra biljetter vi Amsterdam mm fanns det mer gott om. Jag tackade för mig och kände mig milt sagt orolig att vi hade missat tåget :(

Ringde vidare till flera andra och fick en bokning på STA Travel till ok pris men inte de veckodagar vi helst ville ha. Bokade en annan via nätet utan stopp för det skulle vi kanske kunna tänka oss. Alla bokningar vi tittat på har varit med SAS mfl, så då ringde jag direkt till SAS. Men de kan heller inte ge ett billigt pris. Konstigt att det skall vara så. SAS-killen sa att det beror på att de stora aktörerna köper in sig på många stolar och kan få ett bättre pris (vadå? bättre än SAS själva har på sina plan?). Större aktörerna inom regulärflyg, vilka är det då?

Så kom jag på att när jag och Cissi planerade en resa så var jag inne på Resia i Halmstad. Och maken till bra service (engagemang!!) har jag inte varit med om. Bra pris också! Det gjorde ont i hjärtat när jag avbokade den resan bara därför! Och för lite fler anledningar, men det är en annan historia.

Så idag fick Resia ett samtal och Jonna på Resia i Kalmar kompletterar mina uppfattningar om Resia ytterligare. Hon gjorde allt för att jag skulle få den resan jag helst ville ha. Bra avbeställningsskydd, bra pris, så nu har vi bokat! Det skall inte ropas hej ännu, för hon ville kolla igenom lite formalia som inte var klart vid bokningen, sen så vi få klartecken. Jag tror att Jonna skall få ett vykort från Costa Rica...

Jag kan inget annat än att lovorda Resia! http://www.resia.se/PrivatResor Det är fantastiskt att de kan ha kontor, bra service, konkurrera med Internet-byråerna och samtidigt vara prissäkra. Jag var så exalterad efter samtalet så jag ringde till Lina direkt och störde henne lite på jobbet, ha ha. Men så var det ju bra att hon visste att hon inte behövde ringa mer idag efter biljetter.

För övrigt tog jag semester idag, så jag hade tid att ringa, och för att tvätta/pyssla hemma mm.

Inga kommentarer: