söndag, juli 08, 2007

107,8 timmar

Jag brukar alltid säga att min släkt är liten, men om man letar lite i leden så hittar man lite större familjer och alltså lite fler släktingar till mig, bara lite längre bort, och då menar jag inte geografiskt. Mammas kusin bor på Orust på en fin gård med både kor och hästar. Dags för en liten släktsammankomst i lördags, dock utan min mamma som var sjuk i förkylning eller liknande. Fick träffa Stockholmssläkten också som består av moster, kusin, kusinman och kusinbarn (Kerstin, Helen, Raul och Isac) och det är alltid lite extra roligt.

Hunden passade inte riktigt med i sammanhanget eftersom han är lite osäker och smårädd, så jag fick både lämna honom i Åsa i början av dagen och hämta honom i slutet. Så en dags resa till Orust slutade på ca 34 mil... Regn nästan alla mil utan mellan Stenugnsund och Orust så på själva middagen vi hade ute på deras altan så var det riktigt bra väder med sol. Man undrar ju om inte vattnet tar slut snart, det har ju kommit en del även idag. När det regnade så mycket som det gjorde på midsommar så hade man ändå ingen aning om vad som komma skulle.

Söndagen tillbringade jag och Oskar hemma hos LinaB. Även LinaA vad där ett tag och vi var söndagslata och åt hämtmat. LinaB och jag skall till småland under första semesterveckan för att ha lite camping och shoppingsemester tillsammans. Vi har siktat in oss på fabriksbutiker och annat, så det blir glasbruk och GeKås och det ena med det tredje. Jag tycker mest det skall bli kul med upptäcksfärd, kanske sova i tält, bada, ta några kort, köpa baddare i Ullared och kanske en tallrik på Kosta Boda. Men den planeringen tog inte hela dagen, verkligen inte. Det var mycket fikasnack samt lite nya TV-serier till Rebecka. Jag har nyligen sett alla säsonger av de inte allt för statushöjda Giulmore Girls, men var ju tvungen att se hur det skulle sluta. Så det blev sju säsonger med 22 avsnitt á 42 minuter .... Jag tittar inte på vanlig TV så mycket längre och det är väl ganska bra, nu väljer man att se det man verkligen vill. Men nu skall jag inte påbörja en ny serie, jag har nämligen lite ekonomipluggande framför mig. Tenta i augusti tänkter jag mig. Blir det så för dig med Cissi?

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart det blir