fredag, juli 13, 2007

Festig potatis

Här står man och skalar potatis. Grannen/killen på balkongen snett nedanför har fest. Eller han har väl inte bara balkong utan även lägenheten kan man hoppas, annars har han verkligen blivit blåst. Och jag som tycker min hyra är lite hög. Ja som sagt, potatis. Potatis köpta till en trevlig middag för några månaders sedan som inte blev av. Det ser ut som potatisen håller på att skaffa ben så nu slaktar jag några av dem, istället för att ha fest. Varför har inte jag inte det? Just det, har ont i huvudet, sparar mina pengar till Costa Rica och har inte så mycket festiga bekanta längre. Eller så har jag bara en väldans massa ursäkter. För bara några år sedan så var det inte så mycket snack eller jobb om/med en fest. Frågan var mest till vem man skulle gå.

Nä jag skalar potatis och tänker på Costa Rica. Ängeln Jonna kundegöra mycket men inte allt. Lina är den nya ängeln som hittade en kanonersbiljett på Ticket. Så imorgon är jag väl nästa 8000 fattigare och en e-ticket rikare.

Rivet och råstekt - fredagslyx på hög nivå!

Inga kommentarer: