torsdag, juli 12, 2007

Garderobsresan

Jag kan inte bara vara hemma och lyxa med att ringa på häftiga flygbiljetter. Jag tvättade en hel del sånt där extra som täcke, kudde, skor (!) osv. Det fortsatte med att jag gjorde en helrensning bland alla kläder och tog ut två kassar att ge bort och en att slänga. Nästan alla plagg har en liten historia, det är ett helst fantastiskt sätt att ta sig tillbaka i tiden. Plagg är köpta till ett visst tillfälle, är använda när det hände något särskilt, köpta utomlands, ärvda, särskilt älskvärda eller har bara varit med väldigt länge. En del plagg är köpta med förväntning men sen har de ändå inte blivit alls mycket använda. En del har fått ligga ett tag och nu ser jag hur slitet, blekt och nopprigt det har blivit egentligen. Det är en stor del nostalgi jag hittar.

Stöter på en trasig väska jag antagligen har sparat med avsikten att laga den, men nu är den nog inte min stil längre. Hittar och slänger kjolen jag har haft på alla begravningar hittills. Hittar lite kläder och någon väska köpta i Thailand, som då var hur bra och snygga som helst, men som hemma inte alls funkar lika bra av någon anledning.

Vad det nu är som gör att jag har energi så här sent på dygnet så skall jag i alla fall spara på den till imorgon och min sista arbetsdag innan semestern. Stannar jag uppe längre blir jag nog bara tokigt hungrig så nu är det natti natti =)

Inga kommentarer: